Brangstančios paslaugos tuština pinigines

Mažeikių autobusų parkas prašo Savivaldybės tarybos leisti padidinti keleivių vežimo įkainius, Mažeikių komunalinis ūkis – komunalinių atliekų tvarkymo tarifus. Dar šią savaitę gerokai turėtų brangti ir kelionė kai kurių firmų taksi. KAINA DIDĖS TREČDALIU
UAB „Ventaksa“ taksistai bene pirmieji viešai prakalbo apie paslaugos branginimą. „Per dešimt metų mūsų įkainiai ne tik nedidėjo, bet net mažėjo, nors visa kita brango“, – bendrovės taksistas Kęstutis Gerikas rodė 1997 metais „Santarvės“ laikraštyje išspausdintą skelbimą, kuriame buvo informuojama, jog važiavimas taksi mieste kainuoja nuo 3,5 iki 4 litų.
Bendrovės direktorius G. Žabaliūnas informavo, kad akcininkų susirinkime buvo nuspręsta važiavimą taksi mieste pabranginti litu.
„Mieste, priklausomai nuo atstumo, už paslaugą teks mokėti 4–5 litus“, – patikslino pašnekovas.

KALTI NE TIK DEGALAI
Paprastai daugelis taksi automobilių naudoja suskystintąsias dujas, kurių kainos kilo ne tiek smarkiai, kaip benzino ar dyzelino.
G. Žabaliūnas neneigė, kad dujas naudoja ir daugelis „Ventaksos“ automobilių.
„Tačiau tai nereiškia, kad nedidėjo kuro išlaidos. Brango dujos, turime keletą automobilių, varomų dyzelinu. Naudojant dujas, į kuro baką reikia įsipilti ir benzino automobiliui užvesti“, – pasakojo taksistai. Anot G. Žabaliūno, kylančios kuro kainos – ne vienintelė priežastis didinti taksi įkainius. Bendrovėje dirba apie 30 žmonių. Vyriausybei pakėlus minimalią algą, tenka mokėti daugiau įmokų „Sodrai“.

ĮKAINIUS NUSTATO PATYS
Licencijas taksi paslaugoms teikti išduodanti Savivaldybės administracija bene pora metų nebereguliuoja paslaugos įkainių. Kiekviena įmonė ar bendrovė turi teisę pati nuspręsti, kokius įkainius taikyti.
UAB „Ventaksa“ taksistai teigė su kitomis firmomis nesitarę dėl paslaugos kainos. „Netikime, kad ir kitos firmos ilgai vežtų už tą pačią kainą. Viskam brangstant, neįmanoma išsiversti“, – pasiteiravus, ar nebijo prarasti klientų, teigė G. Žabaliūnas.
Mažeikiuose taksi paslaugas teikiančios įmonės ir bendrovės nederina savo įkainių. Tačiau iki šiol beveik visų tarifai buvo panašūs.

DATOS NEPASAKĖ
Ir kitų firmų kalbinti taksistai neslėpė svarstantys galimybę branginti įkainius. Visi vardijo tas pačias priežastis: didėja socialinio draudimo įmokos, brangsta kuras, detalės, pragyvenimas. Nieko nedarant iškyla bankroto grėsmė. Tačiau nuo kada brangs kitų firmų paslaugos, pašnekovai nebuvo linkę įvardinti.
„Stebėsime, kaip seksis „Ventaksos“ taksistams“, – prisipažino pašnekovai.
Taksi paslaugas teikiančios individualios įmonės savininkas Vytautas Ivaškevičius patikino artimiausiu metu neketinąs didinti įkainių. „Bandysim išsilaikyti tomis pačiomis sąlygomis. Jeigu dar didėtų minimali alga arba kuro kainos, tektų ir mums imtis nepopuliarių sprendimų“, – atvirai kalbėjo įmonės savininkas, turintis nemažai samdomų darbuotojų.

GALI BRANGTI KELIONĖ AUTOBUSU
UAB „Mažeikių autobusų parkas“ direktoriaus Juozo Kelmelio duomenimis, bendrovė vien dėl kuro brangimo kiekvieną mėnesį patiria apie 5 tūkst. litų nuostolį. Prieš porą mėnesių direktorius „Santarvei“ yra sakęs, kad jeigu kuras brangs, bendrovė jau rugsėjo mėnesį bus priversta branginti kelionę.
Prognozės pasitvirtino. Mažeikių autobusų parkas jau parengė prašymą Savivaldybės tarybai leisti padidinti keleivių vežimo vietiniais maršrutais įkainius. „Palyginti su praėjusiais metais, dyzelinas pabrango daugiau kaip 20 proc., mes prašome įkainius didinti tik 12 proc.“, – pridūrė pašnekovas.
Iki šiol už kiekvieną kilometrą važiavimo maršrutiniu autobusu keleiviams tekdavo mokėti po 16 centų. Jeigu politikai pritars Autobusų parko prašymui, įkainis didės 2 centais.
„Nemanau, kad žmonėms nauja kaina būtų staigmena. Nuolat rašoma, kalbama apie kuro kainų šuolius. Būna, kad keleiviai klausia, kada mes branginsime važiavimo kainą“, – teigė J. Kelmelis.
Mažeikių autobusų parkas antradienį gavo Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ raštą dėl tolimojo susisiekimo kainų didinimo. Pateikti siūlymus prašoma iki rugsėjo 23-iosios.

KEIČIA TARIFUS
UAB „Mažeikių komunalinis ūkis“ Savivaldybės administracijai jau įteikė prašymą patvirtinti naujus atliekų tvarkymo tarifus. Šiandien jie turėtų būti pristatyti Savivaldybės tarybos Ekonomikos, vietinio ūkio ir finansų komitete.
Iki šiol kiekvienas daugiabučio namo gyventojas už atliekų tvarkymą per mėnesį turėjo mokėti 1,65 lito. Šį tarifą prašoma padidinti iki 2,04 lito.
„Tokį tarifą pateikėme, kad būtų galima mūsų miesto gyventojų atliekų tvarkymo išlaidas palyginti su kitais rajonais. Iš tikrųjų visiškai keičiasi apmokėjimo už paslaugą skaičiavimo metodika. Už atliekų tvarkymą daugiabučių namų gyventojai mokės pagal gyvenamąjį plotą“, – paaiškino bendrovės direktorius Eugenijus Butkus.
Pagal naujus tarifus vienam gyventojui už kvadratą gyvenamojo ploto tektų mokėti 0,096 lito.
„Jeigu nedideliame bute gyvena daug žmonių, naujoji metodika jiems palanki – už atliekų tvarkymą šeimai tektų mokėti mažiau“, – pastebėjo E. Butkus.
Keisis apmokėjimas ir už individualių namų atliekų tvarkymą. Bus nustatytas valdos atliekų tvarkymo tarifas. Pavyzdžiui, mieste individualių namų šeimininkams per metus tektų mokėti apie 73 litus.

IŠLAIKO KAINAS
Prekybininkai „Santarvę“ tikino, kad kol kas pavyksta išvengti kainų šuolio. Anot jų, esant konkurencijai, tiekėjai neskuba branginti savo produkcijos. „Jeigu tiekėjai pradės masiškai kelti kainas, ir mes būsime priversti tai daryti“, – teigė Mažeikiuose įsikūrusių prekybos centrų darbuotojai.
UAB „Mažeikių duona“ direktorė Marija Vaitkuvienė pasidžiaugė, kad bendrovei vis dar pavyksta išsilaikyti nedidinant produkcijos kainos.
„Mes, kaip ir prekybininkai, priklausome nuo tiekėjų. Jeigu pagrindinė mūsų žaliava brangs, teks koreguoti kepinių kainas. Jau gavome siuntą brangesnių miltų“, – direktorė nesiryžo prognozuoti, kiek ilgai nesikeis jų produkcijos kaina.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto